Nefesteki Sır

Hak açısından emir, kendisinde çokluk olmayan bir tek şeydir.
İsimlerde ve ikrâmlarda taakkul edilen ( akıl edilen , hatırlanan ) çokluk / kesret, kâbiliyetlerden ortaya çıkmıştır.

Muhyiddin İbn Arabi (k.s.)


Allah katında emir ‘KÜN ( OL ) ‘ sözüdür. Neyin ne şekilde olacağı mevcudatın ayan-ı sabitesi gereğince açığa çıkar.

Misal : Nefes vermek,ciğerlerimizde bulunan havanın nefes borusu , gırtlak ve ağızdan dışarıya çıkmasıdır. Ciğerde bulunan hava bir mana , şekil ve suret içermezken ciğerden hareketle dışarıya sevk edilmesi sürecinde gırtlak , dil ve dudak mahareti ile harflere dönüşmekte , o harflerden kelimeler oluşmakta ve her bir kelime farklı bir mana ihtiva etmektedir. Özü gereği hava olan nefes bu şekilde sureten manalara bürünmektedir. Nefes aslı itibarı ile tek bir şey ( teklik ) iken uğradığı menzillerde ( mevcudatta ) birçok ( kesret ) şey olarak açığa çıkar.

Allah en doğrusunu bilir.

Ahmet Şahin Uçar

Daha Fazla Göster

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu