Kalbe Gelen Düşünce 4 Çeşittir
İnsanların genelinin kalbine gelen düşünce dört cihetten olur :
Rabbani kaynaklı.
Meleki kaynaklı.
Nefs kaynaklı.
Şeytan kaynaklı.
Ancak korunmuş ( masum ) olan kullarında bu kapılardan şeytan kaynaklı kapı kapalıdır. Şeytan bu kulların kalbine düşünce ilka edemez. Bu kullar nebiler , resuller ve Allah’ın koruması altına aldığı veli ( masum ) kullarıdır.
Allah’ın koruması altına aldığı ( masum ) veli kulların alameti ise şudur :
1 – Allah’ın farz ve vacip kıldığı hususları yapıp yapmamada asla tereddüte düşmezler ve o emirleri yerine getirirler.
2 – Terki farz olan bir şeyi terk etmede asla tereddüte düşmezler ve o şeyi terk ederler ( haram olan şeyden tereddütsüz olarak uzak dururlar ).
3 – Mendup ( yapılması caiz olan , güzel , hoş , makbul olarak nitelenmiş olan ) şeyi yapmakta tereddüte düşmezler ve o mendupu yaparlar.
4 – Mekruh ( kerih görülen , şeriat tarafından haram olarak görülmemek ile birlikte – harama veya helale yakınlığı hususunda -şüpheli olan bu sebeple de yapılması uygun görülmeyen , terk edilmesi iyi görülen ) olan şeyi yapmamakta tereddüte düşmezler.
Belirtilen hususları yapıp yapmamakta tereddüte düşen kimse bilsin ki , bu kimse Allah’ın koruması ( masum ) altına aldığı kullarından olmadığı gibi , şeytan o kimseye yanaşabilmekte ve kalbine şeytani düşünceler ilka edebilmektedir ,
buyurmaktadır Muhyiddin İbn Arabi hz. bizlere Fütuhat-ı Mekkiyye adlı eserinde ( 9.cilt , sf: 160 )
Bu terazi şaşmaz bir terazi , belirtilen bu ölçü doğruyu bulmakta ve görmekte mükemmel bir ölçüdür !
Kişi , gerek kendi durumunu görüp , anlamakta , gerekse karşısındakinin durumunu bilip anlamakta bu teraziyi , ölçüyü , değerlendirmeyi yerli yerince yaparsa hükmünde doğru olana ulaşmış olur !
Allah en doğrusunu bilir.
Ahmet Şahin Uçar