Mâğfiret ve Tövbe

Birincisi kulu cezâlandırmadan gizleyerek günahın silinmesi, diğeri ise, günah kendisine gelmesin diye koruma ve sakınmadır Bağışlamanın (mağfiret, örtme) kulda iki hükmü vardır. Tövbekâr, günahsız demektir, çünkü tövbe günahın silinmesidir. Öyleyse mağfiret, ancak tövbe etmemiş oldukları durumda günahkârlara gelebilir ve hükmü ortaya çıkar.

Muhyiddîn İbn-î Arabî

Buradan şunu anlıyoruz ki Allah Teâlâ’ya duâ ederken;

1- Günahlarımızı örtmesini (Settâr) yani âhirette bu günah fiillerimizi Allah Teâlâ’dan başka hiçbir yaratılmışın görmeyeceği şekilde örtmesini,

2- Günah fiiller ile bizim aramızı örtmesini, (bu sayede bizim günahlara ulaşmamıza mâni olduğu gibi günahların da bize ulaşmasına mâni olmasını.)

3- Bilerek ya da bilmeden işlemiş olduğumuz günah fiillerimizden dolayı bizi affetmesini, bağışlamasını, tövbelerimizi kabul ederek günahlarımızı silmesini, (hiç işlememiş gibi tertemiz olmayı.)

4- Günahlarımızı sevâba tebdîl ettiği (sevaba çevirdiği) hâlis kullarından olmayı niyâz edelim ki duâmız da bu hususta kâmil bir duâ olsun inşâAllah.

Allah () en doğrusunu bilir.
Ahmet Şahin Uçar

Daha Fazla Göster

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu